Skola, eller måste jag säga School?

Det var första skoldagen för mig, gissa om jag var nervös? Alltså, man har ju sett massor med Amerikanska filmer där de visar hur skolorna är och sånt. Ni vet uppdelningarna, cheerleeders, musiker, geeks och allt sådant det finns på riktigt!
Jag var galet nervös, och ja läraren presenterade mig och folk var jättetrevliga fast jag tyckte bara det var läskigt. Folk kom fram och kramades och pratade som om man känt varandra i hela deras liv. Vad är detta för land ? Säkert jättegulliga människor, men första dagen!!? Jag fick några rund vandringar och en massa olika blickar från olika människor. Konstigt nog var det en av cheerleader tjejerna som tog bäst hand om mig. Hon tyckte jag skulle börja med dem, men jag har ju inte rört på mig sedan 5an då jag slutade med fotboll.

Första dagen gick väl bra, förutom alla som var så påträngande hela tiden.

När jag väl kom hem frågade mamma om hur första skoldagen var, och då berättade hon också att Usa hade andra sorters normer än vad vi har i Sverige, de är i allmänhet mer framåt och vågar prata med nya människor.
Så där fick jag min förklaring alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0